עורך דין לשון הרע

עו"ד אביתר כהן מתמחה בתחום עורך דין לשון הרע, חבר ועדת לשון הרע הארצית של לשכת עורכי הדין בישראל, בוגר במשפטים (LL.B) מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, מוסמך לשכת עורכי הדין בישראל ובעל תעודת מגשר מהמרכז הארצי לגישור של לשכת עורכי הדין.

תחום העיסוק העיקרי של המשרד הוא לשון הרע והוצאת דיבה, עורך דין אביתר כהן מייצג בתיקי לשון הרע מתחילתם עד לסיום, כולל הליכי ביניים ובקשות לסעדים זמניים, וכן מעניק ייעוץ שוטף וליווי בתהליך.

עורך דין אביתר כהן הוא חבר בוועדת לשון הרע הארצית של לשכת עורכי הדין ועוסק באופן נרחב בדיני לשון הרע בכלל ובתביעות לשון הרע בפרט, כתחום עיסוק עיקרי בולט בו צבר ניסיון במשך שנים והתמחות נרחבת בהיבטים הרבים של תביעות מכוח חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965.

מתי לפנות לעורך דין לשון הרע?

מדי שנה המשרד מקבל מאות פניות מלקוחות מכל הסוגים, שמבקשים לקבל שירותים משפטיים וייעוץ, בכל הקשור לפרסומים מכפישים בכתב או בעל פה שפרסמו כנגדם. העיסוק במאטריה של לשון הרע מציג לא פעם אתגרים וסוגיות שרק עורך דין לשון הרע, שעוסק בתחום כתחום עיקרי יודע להתמודד איתם. לכן כשמקבלים תביעה ורוצים להתגונן או כרוצים להגיש תביעה, כדאי לפנות לעורך דין לשון הרע ולא להגיע למשפט בלי ייצוג מקצועי.

מה נחשב כלשון הרע?

התשובה הארוכה היא שכל מקרה לגופו ייתכנו מקרים שבהם פורסמה לשון הרע, מדובר באמירה פוגענית אבל לצד שמפרסם יש הגנות ולכן בית משפט מחליט שלא לחייב בפיצוי או פסוק פיצוי נמוך, ויש מקרים שבהם לצד המפרסם לא עומדות הגנות, כך למשל כשהמפרסם לא בדק את הטענות שפרסם, כשהניסוח הוא מוגזם ונעשה בכוונה לפגוע, כשאין בדברים אמת, או כשהפרסומים נעשו ממניע אישי של נקמה.

מה החוק קובע?

סעיף 1 לחוק קובע, שלשון הרע היא פרסום ש"עלול"- (אין חובה להוכיח שנגרם נזק בפועל אלא מספיק פוטנציאל לקיומו של נזק), להשפיל אדם בעיני הציבור, לייחס לאדם תכונות אופי והתנהגות מבזים, לפגוע במשרה של אדם, במקצוע שלו או בעסק שלו, לבזות אדם בשל גזע, מוצא, דת , גיל, נטייה מינית, מין, או מוגבלות.

החוק קובע את האיזון בין הזכות לשם טוב לבין חופש הביטוי, מה ייחשב לשון הרע, ומהו סכום הפיצוי הסטטוטורי שיש לפסוק ביחס לכל פרסום (המגמה בפסיקה היא החמרה והגדלת סכומי הפיצוי), מתי עומדות למפרסם הגנות, פטור מאחריות או שיקולים מקלים להפחתת הפיצוי.

איזה מסמכים להביא לפגישה עם עורך דין לשון הרע?

תפקידו של עורך דין לשון הרע, הוא לייצג את האינטרסים של הלקוח ולהעניק לו את השירות הטוב ביותר כדי להוכיח את תביעתו ולהשיג לו סכום פיצוי גבוה ככל שניתן, בנוסף לסעדים נוספים לא פחות חשובים כמו תיקון והכחשה של הפרסומים או התנצלות וסעדים נוספים.

כשפונים לעורך דין לשון הרע, כדאי להכין את כל המסמכים שעומדים לרשותכם באותו עניין, במקרה שבו הוציאו דיבה נגדכם חשוב לתעד את כל הפרסומים בזן אמת כולל תאריכים, שכן לעיתים המפרסם מוחק אותם בתוך זמן קצר, כל האסמכתאות הרלוונטיות, התכתבויות בהודעות דוא"ל ב- Whatsapp, ראיות מפריכות לטענות של הצד השני, הקלטות וכל מסמך וראיה שיסייעו לעורך הדין יכול לראות את "התמונה במלואה". 

איך לבחור עורך דין לשון הרע?

כשמחפשים עורך דין לשון הרע, עולים פרסומים של עורכי דין רבים שמציגים את עצמם כמי שעוסקים בתחום כתחום נוסף "על הדרך", לכן כשמחפשים עורך דין לשון הרע חשוב לשים לב להיבטים הבאים:

  1. לשון הרע כתחום עיקרי- עורכי דין רבים עוסקים במגוון נושאים הקשורים לליטיגציה אזרחית ועוסקים בתחום "על הדרך" ולעיתים גם צוברים ניסיון על הגב של הלקוח. כדאי לחפש עורך דין לשון הרע שעוסק בתחום כהתמחות עומק ולב העשייה במשרדו עוסקת בתיקי לשון הרע- כך אפשר לדעת שמדובר בעורך דין שצבר ניסיון, בקיא בחוק בפסיקה ובהלכות שתחום.
  2. ניסיון וותק בתחום- כשמחפשים עורך דין לשון הרע, כדאי לשים לב שמדובר בעורך דין שהתחיל לעסוק בתחום עוד בימיו הראשונים למקצוע ועוסק בו כ-"נישה" כתחום עיסוק ייחודי, ולא עורך דין שביצע הסבה או התחיל ללמוד את התחום רק לאחרונה.
  3. המלצות- כדאי לבחור עורך דין לשון הרע, שקיבל ביקורות חיוביות ב-"Google" ולקוחות העבר השאירו ביקורות חיוביות ודירוג גבוה. כדאי גם לשאול "מפה לאוזן" ולבקש המלצות של מכרים וחברים על עורך דין לשון הרע שהם מכירים או שייצג אותם בעבר.
  4. הצלחות ומוניטין- כשמחפשים עורך דין לשון הרע, כדאי לחפש תיקים שבהם ייצג, לבחון את התוצאות, לבדוק מהם סכומי הפיצוי שהצליח להשיג ללקוחותיו, מי הם לקוחותיו של עורך הדין, והאם יש לו הצלחה בהגנה מפני תביעה. 
  5. קרבה דמוגרפית- המשרד מייצג תובעים ונתבעים בכל הארץ, יש מקרים שבהם לקוחות אינם ניידים או שמחפשים עורך דין לשון הרע מקומי ולהיפך לקוחות שמחפשים עורך דין לשון הרע ממרכז הארץ- זהו היבט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים עורך דין לשון הרע.

המשרד מייצג תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע והליכים משפטיים מגוונים מכוח החוק, לרבות:

ייצוג נבחרי ציבור ועובדי ציבור

המשרד מייצג עובדי עירייה ועובדי מדינה בתביעות לשון הרע וכן נבחרי ציבור ואנשי ציבור בתביעות לשון הרע במסגרת בחירות לרשויות המקומיות ובחירות ארציות.

ייצוג גופי תקשורת ועיתנאים

המשרד מייצג גופי תקשורת ועיתונאים הן כתובעים והן כנתבעים, במסגרת תביעות דיבה המוגשות ביחס לפרסומים המופצים בעיתונות המודפסת והדיגיטלית.

ייצוג בעלי מקצועות חופשיים

המשרד מייצג בעלי מקצועות חופשיים – עורכי דין, רואי חשבון, מתווכים, סוכני ביטוח, רופאים, בתביעות לשון הרע ובתביעות אחריות מקצועית מכוח פוליסות ביטוח.

ייצוג בתביעות לשון הרע ב"מרשתת" ("באינטרנט")

המשרד מייצג תובעים ונתבעים כאחד, בתביעות לשון הרע בגין הכפשות באינטרנט, באתרי אינטרנט, בכל הרשתות החברתיות Facebook, Instagram,) Whatsapp, Tik Tok, וכו'), וכן בגין הכפשות באמצעות דוא"ל, ובכל אמצעי אחר בו פורסמה לשון הרע באופן מקוון.

ייצוג בתביעות לשון הרע בין בני משפחה

המשרד מייצג נתבעים ותובעים בתביעות לשון הרע בין בני משפחה בבית המשפט לענייני משפחה.

ייצוג בתביעות דיבה במשפט העבודה

המשרד בבית הדין האזורי לעבודה בתביעות לשון הרע עקב פרסומים שנוצרו במסגרת יחסי עובד-מעביד.

אביתר כהן- עורך דין לשון הרע

עורך דין אביתר כהן הינו חבר בוועדת לשון הרע הארצית של לשכת עורכי הדין, בעל תעודת מגשר מהמרכז הארצי לגישור של לשכת עורכי הדין, ובעל ניסיון עשיר בניהול תיקי לשון הרע מורכבים ומגוונים.

אם קיבלתם תביעת לשון או הרע, או שאתם רוצים לתבוע אדם שפרסם עליכם פרסומים מכפישים ואתם זקוקים לייצוג של עורך דין לשון הרע, אתם מוזמנים להתקשר ולתאם פגישת ייעוץ במשרד

צור קשר
צור איתנו קשר

אנא מלא את הטופס


נציג מטעמנו ידאג ליצור עמך קשר

דילוג לתוכן