עסקים בתחום המלונאות, חשופים ביתר שאת לפגיעה בעסקם ובמשלח ידם. התייר הישראלי, הוא לקוח קשה שלא תמיד קל לרצות אותו, ולעיתים קרובות הדבר בא לידי ביטוי בכתיבת ביקורות שליליות במנועי החיפוש ובאינדקסים שמהם ניתן להזמין חופשות הן בארץ והן בחו"ל.
ככלל, כאשר הביקורת כתובה באופן ענייני ומתון ובצורה שאינה משתלחת, וכן על סמך חוויה אישית וביקורת צרכנית שלילית השירות והמוצר, תעמוד למפרסם הגנת תום הלב.
אולם, כאשר הביקורת כתובה באופן פוגעני, משתלח ומכפיש, או כאשר אותו מפרסם כלל לא נכח במקום ולא חווה באופן אישי את השירות או המוצר, לא תעמוד לו הגנת תום הלב.
במקרה שבו ייצג המשרד, בעלת וילה בעיר בדרום הארץ השכירה את הוילה שבבעלותה לאירוע למשך לילה אחד בלבד. לאחר סיום ההשכרה, נכתבה על בעלת הוילה ביקורת פוגענית ומכפישה באתר "Booking" בה נכתב כי בעלת הוילה חדרה לפרטיות של משתתפי האירוע והציעה להם הצעות מגונות. בעקבות תביעה שהגיש המשרד, בעלת הוילה זכתה לפיצוי בסך של 50,000 ₪ והסרת הביקורת המכפישה בבוקינג.
כל ביקורת נבחנת לגופה, ייתכן שתהיינה ביקורות שייקבע לגביהן באופן מובהק שהן לשון הרע ואותו מפרסם יצטרך לשלם פיצוי בגין הפגיעה בשמו הטוב של המלון/בית הנופש, וייתכן שתהיינה ביקורות שהן ביקרות צרכנית מובהקת, על שירות גרוע ועל התנהלות שאינה משביעת רצון שלגיבהן ייקבע כי עומדת למפרסם הגנת תום הלב ויש לדחות את התביעה כנגדו לרבות תשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.
אם נמסרה לכם תביעה בגין לשון הרע, בעקבות ביקורת שנכתבה לגבי מלון/דירת נופש, או אם אורחים שהגיעו לנופש פרסמו ביקורת מכפישה כלפי בית העסק שבבעלותכם יש מה לעשות. כדאי לפנות לעורך דין לשון הרע שידע לנתח את המקרה, לגבש אסטרטגיה, לנתח את הראיות בתיק ולהביא לתוצאה הרצויה עבורכם.
לייעוץ ראשוני בדבר היתכנות הגשת תביעה או התגוננות מפני תביעה צרו קשר בדוא"ל: [email protected] או בטלפון: 072-393-9422