הפופולריות בשימוש באינסטגרם- "Instagram" נובעת מהעובדה שרוב המפורסמים עושים שימוש דווקא בפלטפורמה זו מאשר ברשתות חברתיות אחרות, וכמות העוקבים שיש ל- "משפיענים" ולמפורסמים המובילים באפליקציה זו, היא בלתי נתפסת.
האם אפשר לתבוע לשון הרע באינסטגרם?
התשובה היא כן.
הפרסומים ברשת החברתית אינסטגרם יכולים להיות פוסטים ("Post") רגילים המופיעים בפרופיל של משתמש האיסנטגרם (בדומה לפייסבוק), סטורי'ז ("Story")– סרטונים בהם ניתן לצפות לתקופה של 24 שעות, ריל'ז ("Reel") – סרטונים קצרים המזכירים את סרטוני הטיקטוק, ולייב ("Live")– סרטון ארוך שבו מתשמש האינסטגרם מצלם לזמן של עד 4 שעות, את חייו או את החוויות שהוא מעוניין להציג לצופים.
כל פרסום שנעשה באינסטגרם ומגיע לעוקבים באותו פרופיל, יכול להוות לשון הרע. החוק קובע, כי פרסום יכול שיהיה בתמונה, באמירות בעל פה, לרבות ציור, דמות, תנועה, צליל וכל אמצעי אחר, כפועל יוצא מזה, פוסטים, סטורי'ז, ריל'ז ולייב יכולים בנסיבות מסוימות להוות פרסום שמקים עילת תביעה.
למשל, ב-ת"א 7936-04-18 נדונה תביעת לשון הרע באינסטגרם, בעניין זה פרסמה קליניקה להשתלת שיער, פרסום ממומן באינסטגרם שבו הופיעה תמונה של אדם שביצע השתלת שיער ולא נתן את הסכמתו לפרסום תמונות ה"לפני ואחרי"- בפסק הדין בית משפט השלום בתל אביב פסק לתובע פיצוי בסך כולל של 70,000 ₪ בגין הפגיעה בשמו הטוב ובפרטיותו.
זאת אומרת, כאשר אדם מכפיש או פוגע בפרטיות של אדם אחר בפלטפורמת "Instagram" , בין אם באמצעות פרסום סטורי'ז, ריל'ז, פוסטים או לייב, הפוגע יהיה חשוף לתביעת לשון הרע או פגיעה בפרטיות בהתאם לנסיבות, וככל שלאותו אדם יש מספר עוקבים גדול יותר בפרופיל האישי שלו, הדבר יהווה שיקול להגברת הפיצוי לאור מעגל הנמענים ופוטנציאל החשיפה הגדול.
לייעוץ משפטי בהגשת תביעה או התגוננות מפני תביעה באינסטגרם וברשתות חברתיות אחרות, מומלץ ליצור קשר – 0503221151